PODCAST'S EDITORIAL: Τα νησιά και οι εφοδιαστικές αλυσίδες

  


Δευτέρα 1η Αυγούστου 2022 - Καλό μήνα σε όλ@!

 Κοντοζυγώνει η κορύφωση της φετινής τουριστικής σεζόν, η οποία στο νησί που βρίσκομαι (Πάρος) -τουλάχιστον- παρά τα προβλήματα που προκάλεσαν στην Ευρώπη τα προβλήματα στα αεροδρόμια της Δυτικής Ευρώπης, ειδικά λόγω του Brexit και της "Μεγάλης Παραίτησης", πάει εξαιρετικά. Ενδεικτικά, ο Ιούνιος "έφυγε" με ένα σημαντικό ρεκόρ αφίξεων τουριστών, ξεπερνώντας τις 100.000, αύξηση 7% σε σχέση με τον αντίστοιχο Ιούνιο του 2019. 

 Όμως, στα ενδότερα, δεν πρέπει απλά να κοιτάμε μόνο τα θετικά. Για να μπορέσει να αντεπεξέλθει μια τουριστική περιοχή στην υπερβολικά αυξημένη κινητικότητα, οφείλει την χειμερινή περίοδο να στήσει τις αντίστοιχες υποστηρικτικές υποδομές, ειδικά στον κλάδο του διαμετακομιστικού εμπορίου. Υπάρχουν αυτές οι υποδομές και αν ναι, σε ποιο βαθμό ανταποκρίνονται στην ζήτηση που υπάρχει τους καλοκαιρινούς μήνες; 

 Μιλώντας σε μένα, τουρίστες και κυρίως ντόπιοι, μου εξέφρασαν παράπονα για την ελλείψεις προϊόντων και αγαθών, συνήθως ορισμένες ημέρες την εβδομάδα, και έτσι αδυνατούν να καλύψουν τις όποιες ανάγκες τους στις ολιγοήμερες διακοπές των πολιτ(ισσ)ών. 100.000 τουρίστες έρχονται μέσα σε έναν μήνα, και οι ανάγκες δεν καλύπτονται πάντα. Το ζητούμενο είναι να καλύπτονται οι ανάγκες των τουριστ(ρι)ών όλες τις μέρες που θα βρίσκονται σε έναν τουριστικό προορισμό.  

 Το πρόβλημα διαπιστώνουν και επιχειρηματίες οι οποίοι δραστηριοποιούνται σε κλάδους όπως η εστίαση, τα αλιεύματα και το λιανεμπόριο. Εργαζόμενος σε επιχείρηση εμπορίου & επεξεργασίας αλιευμάτων, για τη τρέχουσα θερινή περίοδο, διαπιστώνω και γω τα προβλήματα που υφίστανται με την εφοδιαστική αλυσίδα. Κιβώτια με ψάρια που περίμενε το τμήμα χονδρικής Σάββατο, έρχονται Κυριακή. Και συνεχίζεται το βιολί...

 Όμως, δεν είναι ούτε στις μεταφορικές το πρόβλημα. Το πρόβλημα βρίσκεται στις ακτοπλοικές εταιρείες. Ένα παράδειγμα; Η Attica Group (Blue Star, Superfast, Hellenic Seaways, AML) δήλωσε κύκλο εργασιών ύψους 347,91 (290,40) εκ. ευρώ και κέρδη προ φόρων ύψους 41,96 (40,39) εκ. ευρώ για πέρσι (αύξηση 20% και 4% αντίστοιχα). Περισσότερα στο δελτίο τύπου της 5ης Απριλίου (εδώ). Οι εταιρείες καλούνται να βάζουν δύο νταλίκες γεμάτες αγαθά τα οποία πρέπει να φεύγουν για τις νησιωτικές επιχειρήσεις. Αλλά τα κέρδη δε βγαίνουν από τις δωδεκάμετρες νταλίκες. Ίσα-ίσα αυτές έχουν κέρδος ύψους 300 ευρώ περίπου η μία (συμφωνίες με ακτοπλοϊκές). 

 Το κέρδος βγαίνει από τα εισιτήρια, τις καμπίνες, τα καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος, τις επικοινωνιακές εκστρατείες αλλά και από τυχόν επιχορηγήσεις. Αυτά τα κέρδη πάνε σε: φορολογία, μισθοδοσία, συμφωνίες με εταιρείες, διαφημιστικά πακέτα, καύσιμη ύλη και σε μετόχους. Και εκεί παίζουν τα περισσότερα λεφτά. Από κει βγαίνουν τα έσοδα.

 Οι εταιρείες αυτές αποσκοπούν το κέρδος. Όμως αν η εφοδιαστική ομαλότητα των επιχειρήσεων θυσιάζεται στο βωμό του κέρδους, τότε δε μπορούμε να μιλάμε για κέρδος αλλά για οργή και αγανάκτηση των μικρομεσαίων επιχειρήσεων αφ'ενός και των καταναλωτών αφ' ετέρου. Για αυτό οι ακτοπλοϊκές, οφείλουν να ακούν τους επιχειρηματίες και καταναλωτές, και μαζί με τις εταιρείες που προμηθεύουν τα νησιά, να διασφαλίσουν την ομαλή λειτουργία των επιχειρήσεων σε περίοδο που προσδοκούν όλοι τα μέγιστα δυνατά κέρδη, ειδικά σε αυτά που ζουν για τους συγκεκριμένους 4-6 μήνες. 

 Αλλά και η Πολιτεία είναι υποχρεωμένη να μεριμνά για τα νησιά αυτά, φροντίζοντας στην χειμερινή περίοδο να δημιουργήσουν τις ανάλογες υποδομές για να αντέξουν μια τέτοια "φρενίτιδα". 

 Αυτό ακριβώς, τίποτα άλλο.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις